søndag 20. august 2017

Den var vanskelig i morges ørreten


Det var helt greit at det ikke ble telttur denne helga for det er kommet noen skikkelige regnskyller gjennom hele helga som ville gjort mye vått. Det er garantert.

En morgentur søndag fikk jeg i allefall til. Det voldsomme regnværet på morgenen kunne jo få litt fart i ørreten var tanken min. Samtidig fikk jeg kikket innom et av mine favorittvann i distriktet.


Et par små kjenninger var det den første timen, men uten at noen ville sitte. Akkurat som fisken bare dyttet litt i sluken.


Etter over en times fiske i regnværet med svart sluk, juletrepynt, gull og rødt, blankt og grønt, så endte jeg til slutt på en 7g Lillauren i kobber og rødt. Da var det en som endelig lot seg lure. En virkelig fin halvkilos ørret i super kondisjon og den gav seg ikke uten kamp. Vi hadde en skikkelig fight før jeg fikk den over håvkanten og trygt ned i det gummierte nettet.


Det er blitt en fin snittstørrelse på fisken i dette vannet de siste årene synes jeg og det er moro å se. Det blir nok noen turer tilbake hit seinere i høst og også etter røya som finnes her.


Ørreten fikk svømme ut igjen etter et par foto. Den satt svært lett på enkeltkroken jeg stort sett bruker.

Neste helg håper jeg på fjelltur, bare meteorologene vil være venner med meg da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.