søndag 12. november 2017

Kjølig formiddag i Sveio


Det var kjølig i morges da jeg satte meg i bilen for en fisketur til Sveio og et nytt forsøk etter røya der.


At det hadde vært kaldt på natta var tydelig og det måtte skraping til av frontvinduet på bilen før jeg kunne sette kursen nordover.

På veien var det enkelte partier som var såpeglatte og hadde jeg ikke vært kjent, og opplevd akkurat slikt føre tidligere, ja så hadde jeg kanskje havnet i grøfta. Jeg trillet forsiktig over de glatteste partiene av veien.

Foto: Frank Bergtun

Like etter at jeg ankom fiskeplassen dukket også Frank opp. Vi fikk oss nærmere to timers fiske før den kalde brisen fra nord, som var meldt, gjorde det langt kaldere enn da vi ankom. Da ble det nesten utrivelig.


Ikke et napp kjente vi, men Frank mente han så en skygge etter sluken. Det var alt. Vi så noen vak den første timen. Det var fisk som var oppe og hentet bittesmå mygg.

Kan nevnes at vi hadde en hyggelig fugleopplevelse med en liten flokk stjertmeis som kom tett på fiskeplassen vår. Jeg kan ikke huske sist jeg så stjertmeis. En artig, og virkelig fin liten meiseart.

Nå blir det nok ikke tur igjen før neste helg antar jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.