onsdag 22. oktober 2014

Men's Ghost Whisperer™ Down Hooded Jacket


Jeg har vært fryktelig glad i en god fleecejakke som har fulgt meg i mange år på tur. Den er fremdeles brukbar, men i høst ble den byttet ut med en dunjakke til langturene.

Det er Hekta på tur som har levert meg denne dunjakka fra Mountain Hardwear. Jeg har lenge ønsket meg en slik og nå var det på tide syntes jeg. I høst var den på plass i sekken.


Dunjakka har to store fordeler framfor den gamle fleecejakka den erstatter. Dunjakka er lettere og tar mindre plass. Viktige faktorer med tanke på langturer. Denne har også hette i tillegg. Jeg sparer nesten halve vekta ved dette byttet. Volummessig snakker vi om en god halvvering ved komprimering som vist på bildene her (den pakkes i den ene lommen). Dunjakka i min størrelse (XL) viser 275g på min kjøkkenvekt.

Denne jakka har fått god kritikk og omtale rundt om ser jeg, bl.a. "Gear of the Year" i 2012 av National Geographic Adventure. Det er jo kjekt å vite og bør være et kvalitetetsstempel. Den har virkelig fungert etter hensikten i høst. Svært behagelig og den går fint også under skalljakka, hvis det skulle bli nødvendig.

Ut fra det jeg har lest og sett rundt om så er ikke denne jakka et dårlig valg. Den blir med på alle lengre turer framover, som erstatning for fleecejakka.

Mountain Hardwears omtale av produktet på egen nettside:

The world’s lightest full-featured hooded down jacket. The sub-eight-ounce Ghost Whisperer Hooded Down can be compressed into its own pocket for easy storage. It’s been designed with the essentials in mind: Q.Shield™ DOWN 800-fill insulation resists moisture and maintains warmth, elastic stealth elastane binding inside cuff seals out moisture, toggle hem adjusts easily.

Mindre enn en håndball

4 kommentarer:

Anita sa...

Intresangt!Ser fin ut på deg da!
Følger med på Drømmeturen med Alexander Gamme og Cecilie Skog.Der er det mye fint av klær gitt!

Må også si att det siste headeren din er råtøfft(Egentlig ganske sexy)

Ha det fint Bjarne!

Aud sa...

Har ikke prøvd dunjakker på fjelltur, men liker veldig godt å bruke dunjakke om vinteren :-)

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Takk for det, Anita. Slike komplimenter settes pris på. Er ikke noe som høres hver dag :D

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Lette dunjakker er finfint også på kjølige kvelder sommerstid i fjellet. :)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.