onsdag 9. mai 2012

Med fiskestang og svartkjele


Lars Monsen har en god penn synes jeg. Han formidler det tradisjonelle villmarks- og friluftslivet godt på papir. Det er nok mange som har funnet ut i marka nettopp på grunn av Monsens artikler, bøker og TV-opptredener. Jeg har fulgt skriveriene til Lars Monsen siden han og Trond Strømdahl kom med første boka, Norge på langs, i 1991. Jeg har de aller fleste bøkene han har gitt ut opp gjennom årene. Mange av disse har jeg fått tak i brukt da de ikke er å få tak i ellers. Det er jo ikke dumt. Miljøvennlig er det jo også.

Boka her er Monsens bok nummer 2 etter Norge på langs. I denne gir han oss et innblikk i sine første år på tur, fra den første overnattingsturen i Nordmarka som guttunge og fram til de første lange ekspedisjonene. Svært lesverdige og gode villmarksfortellinger fra Monsen her. Med fiskestang og svartkjele utkom første gang i 1994. Mitt eksemplar er fra 2. opplag fra 1999. Jeg fant denne boka på antikvariat.net.

PS! Boka kan gratis leses digitalt på nasjonalbibliotekets bokhylla.no.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.