lørdag 14. oktober 2017

På første kastet!


Det var virkelig fint i morges ved fiskevannet jeg besøkte. Nesten helt stille og oktobersola varmet skikkelig.

Det ble faktisk ørret på første kastet, på en liten 7g Spesial, røyesluken. Tanken var å forsøke etter røya nemlig i morges, og jeg trodde også det var nettopp røye som var bitt på sluken. Jeg hadde latt sluken gå over ei grunne litt utpå vannet. Kanskje et røyevarp der var tanken min.


Ørreten var nærmere halvkiloen og i virkelig godt hold som de gjerne er her i vannet. Den fikk dermed svømme ut igjen. Like etter var det fisk på igjen, men denne var bare rundt to hekto og ble tatt på land.

Jeg måtte ganske snart kaste anorakken i formiddag. Det ble stekende varmt i sola.

Etter de to ørretene var det lite kjenninger med fisk. Jeg gav meg etter en to timers tid. Ny tur i morgen. Trolig til sjøen da.

1 kommentar:

Aud sa...

Veldig gøy å få fisk på første kastet :-)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.