fredag 13. oktober 2017

Høstmakrell


Det var meldt gråvær utpå dagen i dag og da ble det tidlig av gårde i morges i et forsøk på å unngå det verste.

Litt over ni var jeg på plass ved fjorden, et finfint område når det blåser fra sørøst som i dag. Her er det flere fiskeplasser man kan finne le for vinden også fra andre vindretninger.

Kamp i lufta over fiskeplassen

Det var makrell på første kastet i den grunne bukta. Flott høstmakrell, trekvart kilo stor. Ikke lenge etter var det lyr på også. Over kiloen.

Tokilos lyr

Det var makrellen som ble med hjem i dag. Fem-seks stykker på trekvart kilo alle sammen. Like mange lyr og to som nok bikket tokilos merket.


Ørreten over minstemålet glimret med sitt fravær i dag, den største av småtassene rundt 3 hekto stor kanskje.


All fisk, foruten de to fine makrellene fikk svømme ut igjen i dag. De to-tre timene jeg fisket gav virkelig fiskelykke, selv på fredag den 13.


Da jeg fikk SELskap og konkurranse på fiskeplassen, og de første små dråpene traff meg fra oven, ja da pakket jeg sammen. På vei hjem kom regnværet som var meldt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.