søndag 8. april 2018

Søndagstur til nytt vann


Det er alltid spennende å forsøke nye fiskevann og etter et tips tok jeg turen til et helt nytt vann i morges der jeg aldri har fisket før.


Jeg var forsåvidt innom her sist helg, men da lå isen ennå tjukk. I dag var det åpent vann. I regnværet la jeg i vei gjennom skogen og fant meg et par små nes jeg kunne fiske fra.



Ikke kjempeoptimist, men med julepynten på i enden av snøret ja så var det kjenning etter en liten times tid. Et par napp og på kastet etterpå så satt den. En finfin ørret var på.



Etter litt fikk jeg den i håven og anslo vekta til bortimot 7 hekto stor. Fin i formen til årstiden å være. Den svømte fint ut igjen etter fotografering. Den skal bli litt større før jeg tar den med hjem neste gang.


På vei hjem stakk jeg innom et vann jeg kjenner godt og her var det snart på en vinterslank halvkilos. Kanskje opp mot 600g.


Her traff jeg også Marius som tidligere på dagen hadde sendt meg en melding på mobilen. Den så jeg jo først da jeg satt i bilen. Vi fikk en trivelig fiskeprat ved bredden.

Nå blir det vel ikke før til helga det blir tur igjen antar jeg. Det er meldt varmere vær. Det blir spennende fiskemessig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.