lørdag 31. mars 2018

Vårfornemmelser


I dag kjente vi virkelig på våren da sola varmet da vi pauset nord i fiskevannet som ble besøkt i dag.

Jeg var på plass i tolvtiden ved et kjent "tidligvann" jeg har besøkt mange ganger de siste årene. Ikke lenge etter jeg var kommet, ja så var ørreten på her også.


Den tok min egen svarte møresild. I størrelse var den som de jeg har fått de foregående dagene. Drøye to hekto stor kan jeg tenke meg. Litt vinterslank var den.

Thor svingte fluestanga med montananymfe i enden

Like etter dukket kjentfolk opp langs stranda. Det var Thor og sønnen Jørgen som også ville prøve seg etter vårørreten her i vannet. Nå fikk jeg trivelig selskap resten av turen i dag.

Jørgen hadde flere kjenninger med ørreten på sluk

Det var en svak, skiftende bris de timene vi fisket sammen og noen ganger stilnet den helt av og da varmet det godt i sola. Vi fikk skikkelig vårfornemmelsen da.

En av tre unge kongeørner som kom over oss i dag

Vi så flere fisker i overflaten og hadde også kjenninger med flere. Da jeg forlot selskapet i firetiden var det fremdels bare turbloggeren som hadde fått fisk på land. Thor og Jørgen ville forsøke litt til.

Takk for selskapet i dag, Thor og Jørgen. Det var virkelig trivelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.