fredag 13. oktober 2017

Topp 3 - Femundsmarka!


Den flotteste turen til Femundsmarka nasjonalpark, ja hvilken skal jeg velge da? Her får du den foreløpige lista (det blir jo flere turer selvsagt!):

I 2015 fikk jeg med meg en herlig gjeng på tur inn i dette fascinerende grenselandet, inn i Femundsmarka nasjonalpark. Joda, turen min dette året må nok plasseres helt på topp på denne lista. At jeg fikk vise fram dette naturområdet for fiskekompiser og fetter, ja det var storveis! At også det ble fin fisk på noen av "gjestene" mine var jo over all forventning.




I 2012 vandret jeg alene gjennom Femundsmarka. Denne turen var fantastisk likevel. Jeg fikk en fin prat med Torfinn Slettvoll (nå pensjonert fjelloppsynsmann) og jeg fikk virkelig pen fisk både i Grislehåen og i Kratlan.




Det ble hele to turer i Femundsmarka i 2013. Den første av disse er godt plantet i hukommelsen og rangeres som foreløpig nummer 3. Bloggtreffet ved Skogtjønna var storveis! For ikke å snakke om den fine ørreten i et tjønn oppe i Grøtådalen. Hele to vadinger ble det, med vadingen over Røa som den våteste!




Skulle jeg utvide lista og driste meg til å nevne turen som foreløpig får 4.-plassen, ja så må det vel bli den flotte og lange rundturen jeg hadde med Frank og Johnny i 2016. Den var både flott og slitsom. Et bad i Revsjøen ble det også på den turen. Endelig kom jeg meg også til Mugga!


Det er fryktelig vanskelig å rangere Femundsmarkaturene opp mot hverandre. Jeg angrer nesten på at jeg gjorde dette her på bloggen. Turen min som nærmest ble tatt på sparket sist sommer også var jo flott da, da jeg endelig fikk fanget røya i Vassviktjønna og traff så mange trivelige folk, og John som tok kilosrøya akkurat da jeg ankom Røvoltjønnan!


Nå må jeg stoppe! Denne lista er selvsagt ikke endelig. Det ser per nå ut til at jeg blir i Sør-Norge neste sommer også. Da skal man ikke se bort i fra en tur tilbake til Grenselandet. Dette fantastiske villmarksområdet langs svenskegrensen jeg er blitt så avhengig av!

PS! Klikk på de gule lenkene for å bli med på turene! Klikk på bildene for å se dem i større versjon!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.