onsdag 11. oktober 2017

Et par høstferiedager på Sørlandet


Det ble noen dager på Sørlandet denne høsten også, tradisjonen tro. Det var tid for å vinterstenge sommerhytta.


Flott vær de første dagene og grått de to siste. Jeg tok meg fem overnattinger på hytta denne høstferien. Noe praktisk ble gjort foruten det vanlige når jeg er der nede. Fisking ble det selvsagt, men ingen store fangster å berette om. Det ble en lyrmiddag og en makrellmiddag.


Berggylt på sluk fikk jeg en av dagene. To på rad til og med og oppunder trekvart kilo begge to vil jeg mene. Litt uvanlig at de biter på sluken og en utrolig sprek fisk å slåss med. De fikk begge svømme ut igjen.



Flåtten var i angrepsposisjon, men jeg var godt kledd. Exofficiobuksa virket godt og den hoppet av etter et par sekunder, flåtten. Ingen flåttbitt heller på denne turen på Sørlandet. Jeg kan godt anbefale den buksa.


Neste tur ned på Sørlandet, ja det er jeg litt usikker på. Hytta gjennomgår en stor oppgradering akkurat i disse dager og det blir spennende å ta turen ned å se når det er gjort. Kanskje det blir en tur ned seinere i høst for å sjekke nettopp det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.