tirsdag 15. august 2017

Reinbukken ved Reinavatnet


Det som kanskje gir mest villmarkssus på Hardangervidda er hvis du er så heldig å se villreinen der, mener jeg.

Å se en flokk villrein på Hardangervidda er gjerne ett av de høyeste ønskene mine på turene der. Det har bare skjedd én gang før, og da to flokker på én gang. Det var fascinerende.

På de 17 dagene jeg gikk på vestvidda i sommer så holdt jeg god utkikk etter villrein, men ingen flokker å se. Derimot dukket det plutselig opp en enslig reinbukk på en snøfonn noen hundre meter fra leiren min ved Reinavatnet. Artig å se hvordan den hadde funnet seg en snøfonn i skyggen, denne varme dagen på vidda.

Jeg filmet en liten sekvens av akkurat den opplevelsen. Du kan se den her:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.