fredag 10. mars 2017

To på svart


Med en nesten vårlig temperatur da jeg kom hjem fra jobb i dag fristet det til en liten fisketur før middag.

Med 8-9 varme grader i lufta gikk turen over fylkesgrensa i nord. En smule skeptisk var jeg da jeg så at det meste av vannet var dekket av en tynn ishinne som ikke hadde smeltet bort etter kulda sist natt. Heldigvis var favorittvika isfri. Der ble det en times fiske.


Etter en halvtime med forskjellige fargesterke sluker uten kjenning, satte jeg på en gammel lillauren i 7 gram jeg lakkerte svart i vinter, med et øye på også. Den var det fisk bortpå ganske snart. Kort etter satt den første. Rundt tre hekto stor.

Modifisert Lillauren i 7 gram ville ørretene ha i ettermiddag

Etter nok et napp var det ny ørret på etter en ti minutts tid etter første fisk. Litt mindre var denne så jeg da jeg fikk den i håven.

Begge ørretene havnet på land som mitt bidrag til kultiveringen i vannet her. Fin liten ettermiddagstur som start på helga.

1 kommentar:

Anita sa...

Herligt Herligt!

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.