lørdag 4. mars 2017

Sørlandsuke


En god uke på Sørlandet ble det denne vinterferien. Minimalt med snø, heldigvis. Minimalt var det også med sjøørret å få, uheldigvis.

Nå skal det sies at det ble ikke så altfor mange timene med fiskestanga. Vekslende vær hele tiden, litt sol inni mellom, men også lange perioder med grått, vindfullt og fuktig vær. Ikke mange gradene over null.


Når det ikke blir mye fisking blir det gjerne mer lesing. Et par tusen sider godt lesestoff kom jeg i gjennom denne gang også, bl.a. forfatterne Jon Michelet, Alf R. Jacobsen og Max Hastings ble lest. Med god bok gjør det ikke så mye om det regner og blåser ute.


Tre små ørreter ble det dog i håven. Den største kunne nok vært fin til middag hadde jeg tatt den om noen måneder. Nå var den tynn. Alle tre fikk svømme ut igjen.


En av dagene hadde jeg et hyggelig gjensyn med Linas som jeg traff i fjor påske. Det var han som tok de gode bildene av meg da jeg fikk den fine sjøørreten da. Takk for fisketuren Linas. Vi ses.


Neste tur ned på Sørlandet blir nok trolig i påsken, som tradisjonen har blitt.

1 kommentar:

Aud sa...

Sørlandet i påsken høres flott ut :-)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.