søndag 29. januar 2017

Skikkelig surt


Hvis jeg i går sa det var surt og ufyselig vær, ja så var det langt verre i dag. Det blåste stikker og strå der jeg var.

Temperaturmessig omtrent som i går. Rundt 3 grader ved fjorden, men både regn og sludd i lufta gjorde at det føltes kaldere til tider.

Snøvær oppe i fjellet

Etter halvannen times fiske gav jeg opp med skikkelig "naglabett" som man sier på disse kanter av landet. Da var jeg både våt og kald. Fangstmessig så ble det ikke mye å skrive hjem om, en liten under minstemålet slo seg av på håvkanten, mens en noe større, kanskje litt over minstemålet slapp taket et par meter fra land,

Ellers ikke mye liv der jeg var. Noen måker og skarv så jeg. I skogen på vei tilbake til bilen møtte jeg en meiseflokk og like etter en liten gjeng med fuglekonger som nærmest ikke enset meg. Artig å se denne bitte lille fuglen på nært hold, Norges minste.


Jeg fant meg til slutt krabbende rundt på alle fire inne i skogen for å se nærmere på den fine mosen som vokser der og andre vintergrønne planter. Det får det bli et eget blogginnlegg om seinere.

Fin tur i virkelig ufyselig vær i dag altså, denne siste søndagen i januar. Nå blir det nok ikke tur igjen før ut i februar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.