lørdag 10. desember 2016

Fin lørdagstur etter sjøørreten


Det ble tilslutt fangst i dag da jeg tok turen østover og forsøkte to plasser etter sjøørreten, men ingen ble med hjem.

Jeg var framme før soloppgang og sleit i det dårlige morgenlyset med å få bundet flua på fortommen, men det gikk til slutt. Noen smånapp var det allerede på første kastet med fluestanga og da fikk jeg litt troa, men så ble det stille.

Frank dukket opp etter et kvarters fiske i regnbygene som hamret løs. Heldigvis lite vind, nesten vindstille.

Etter en liten times fiske med fluestanga var ikke resultatet annet enn en bitte liten torsk på knappe 15cm. På slukstanga ble det ikke mye bedre, et par småsei pluss en 2-3 kilos torsk som var etter sluken. I ellevetida forlot jeg Frank som ville forsøke litt mer på plassen og jeg tok turen lenger vest til en annen fjordarm. Her ble det snart kjenning med sjøørreten.


Ingen store i dag heller, men den første jeg fikk i håven kunne nok nærmet seg kiloen med full mage. Den var i tynneste laget og har nok vært i elva og hatt seg i høst.



Seks ørreter ble det totalt i dag, de siste alle under minstemålet. Det var sluken fra Sølvkroken som fanget alle. Møresilda var ikke populær i dag.



Sola glimret også med sitt fravær i dag der jeg var. Den var ikke å se før jeg var på vei hjem igjen. Likevel fin tur i mildværet. Ny tur i morgen er planen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.