fredag 18. november 2016

Springflo


Jeg har en fin timeplan på fredager og kunne komme meg tidlig av gårde i dag. Jeg ville rekke den store og stigende floa i Tysvær som var meldt.

Det har funket godt tidligere dette og være på plass når floa er stigende akkurat her. I dag var det også rimelig høyt tidevann inn fjorden. Springflo.


Det ble i overkant av en times fiske, men da var jeg så kald på venstrefoten at jeg gav meg . Hullet i støvelen var nemlig gått opp etter en overfladisk reparasjon. Heller ikke mer enn 4-5 grader i lufta var det. Tilsammen rimelig kjølig. Ikke mye vind, men kjølig nok likevel. Ikke annen kjenning med fisk enn en liten tass som satt på kroken et øyeblikk.

Seinhøst

Det blir ny tur i helga.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.