onsdag 9. november 2016

Nytt i bokhylla


Ny tilførsel til bokhylla denne uka, om enn fra gammelt av. Stoff fra Femundsmarka og traktene deromkring er yndet lesestoff her i huset.

Jeg surfer innom Antikvariat.net av og til og sjekker om det kan finnes noen godbiter der. Det gjorde det sist helg. Kun noen dager tok det før denne godbiten lå i postkassen. Dagfinn Grønosets debutbok "Vandring i villmark - liv og lagnad i Femundstraktene" vil helt sikkert gi meg ny innsikt i dette fascinerende landet der inne ved svenskegrensen.

Fra omslagets bakside

Boka er skrevet i 1952, men utgaven jeg fikk tilsendt her er fra 1986 og skal være en utvidet versjon med noen flere kapitler og et større bildemateriale enn i originalutgaven.


Når jeg først er inne på Femundsmarka her i dette innleget så må jeg også nevne at jeg kom over et virkelig fint TV-program hos NRK fra 1984, "Høst ved Femund". NRK har et svært rikholdig arkiv og der kan finnes mange godbiter. Kos deg med denne her, der også den kjente fluefiskeren og fluebinderen Erling Sand er med.

Ellers denne uka så regner jeg med Ally går i vinteropplag. Det blir ikke flere turer dette året med henne.

1 kommentar:

Jannes blogg sa...

Tack för tipset med antikvariat.net ska nog beställ mig ett eget exemplar.
/ Jan S

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.