lørdag 19. november 2016

Makrellmiddag


I formiddag ble turen lagt østover igjen, og igjen til en fjordarm der det er god sjanse å få kontakt med sjøørreten.


På vei innover var jeg innom en butikk og hentet meg et par fôrede gummistøvler. Det kan komme godt med framover er tanken. Jeg er ingen frysepinn, men når temperaturen siger ned mot null grader i fjæresteinene så er det greit å ha god temp i støvlene.

Et snødryss på toppene

Jeg var innom to fiskeplasser på turen i dag. Det ble en sjøørret ganske nøyaktig på minstemålet på første plassen jeg var innom. Et par kjenninger til også her, men kun den ene i håven. Den fikk svømme ut igjen.


Den andre plassen jeg besøkte så ble det en finfin makrell(!) på kroken. En makrelldame, da den hadde buken full i rogn. Litt seint egentlig for makrell nå, men denne hadde nok ikke funnet veien ut fjorden igjen tipper jeg. Den ble med hjem til middag, makrellen.

2 kommentarer:

Anita sa...

Mmmmm!!!Den midddagen ble sikkert god!Fisk er noe av det beste jeg vet!Det var en fin liten tur du viser og flotte bilder

Hilsen Anita

Aud sa...

Deilig middag, regner jeg med :-)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.