søndag 22. mai 2016

Kajakkfiske


Jeg måtte ha meg en tur ut i dag også. Synd å sløse bort hele søndagen på å rette matteprøver.

Det ble en fuktig tur skal sies. Regn hele tiden de timene jeg var ute. Jeg startet med å fiske en halvtime fra land, men uten noen kjenning med fisk overhodet. Så bar det utpå i fiskekajakken til Mikkel som bor i nærheten. Han hadde gitt meg lov å låne den.

Det ble en fin rundtur på vannet, så og si vindstille, men regn hele tiden. Jeg ble søkke våt, men ikke kald. Da går det an. To kvalifiserte napp ble hele resultatet av turen. Det er et stykke mellom ørretene i dette vannet. De årene jeg har fisket her har jeg fått to ørreter. Snittstørrelsen på de to er over kiloen, det sier litt om hva som kan finnes uti her.

Likevel en fin tur tross regnværet og manglende fisk i håven. Mye fugleliv å se. Det er flott å være ute på tur i mai.

Takk for lånet av kajakken, Mikkel. Det var artig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.