lørdag 16. april 2016

Kjølig morgentur


Det ble kjøligere enn jeg trodde denne lørdags morgenen ved ørretvannet. Den kalde nordabrisen krøyp fort inn under anorakken.

Sist uke konstaterte legen at jeg hadde lungebetennelse. Mistanken har vært der siden påske, at ikke alt sto bra til inni der. Nå er det penicillintygging framover. Det går nok bra. Jeg er jo oppegående og fisketur måtte det bli i dag uansett.

 Denne tok Møreungen i 7g


Den var ikke veldig kraftig vinden, men kjølig til tusen og jeg trakk hetta godt over hodet i vannkanten. I sola derimot, i le for vinden var det fint. Frokosten ble tatt i solveggen av en stein der vinden ikke tok tak. Da gikk det an å sitte ned. Ellers var det kjølig ja.


Var i kontakt med fisk på første kastet, men det gikk noen kast til før den første var i håven. Over halvkiloen og den fikk dermed svømme ut igjen.

Treblekroken ble byttet til enkelkrok etter at ørreten fikk friheten tilbake

En ørret under halvkiloen litt seinere, tok jeg på land. Deretter ble det to til på godt over halvkiloen. Den siste mellom 7 og 8 hekto vil jeg tro.

Denne tok også stingsilda fra Sølvkroken

Mellom 7 og 8 hekto denne

Små sluker fungerte i formiddag. Den lille svarte stingsilda med gule prikker fra Sølvkroken fungerte best. De to største tok på den i dag. Den imiterte nok en liten stingsild som finnes i vannet her. Eller kanskje ligner den lille sluken røyeyngel? Det er nemlig røye i dette vannet også.

 Største i dag fikk også friheten tilbake

Stingsilda fra Sølvkroken påmontert enkelkrok for bedre samvittighet

Helga ser bra ut selvom det er meldt kald nordavind videre. Ørreten biter den, men det gjelder å kle seg.

1 kommentar:

Aud sa...

Fin fangst!
Godt du får behandling. God bedring :-)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.