lørdag 23. april 2016

Fisketur likevel


Det ble likevel tur ut i dag tiltross for den vinterlige morgenen. Snøen forsvant fort da sola tok litt tak, men det var kjølig i vinden.

Lokalkjente vil nok kjenne seg igjen

Jeg tok turen til nabokommunen i sør, Karmøy. Der har de gode fiskevann på fastlandssiden. Salar Sportsfiske selger fiskekort for disse vannene og jeg har tatt kilosfisk her tidligere. Jeg var vel litt mindre optimistisk seint i formiddag da jeg kjørte sørover. 4 grader viste termometeret og vinden skulle øke på fra nord. Ikke de beste forholdene.

Rundt 4 hekto antar jeg vekta var på denne


Jeg fisket meg fra vik til vik, og i le for vinden som ble kraftigere utover dagen, så var det ganske ok når sola tittet fram. Desto kaldere når sola forsvant og sludd og haggelbygene gjorde det utrivelig. Det ble likevel fine timer ved dette gode ørretvannet.

Det var fint i sola og i le for vinden

Ikke mye bett, men en i håven og et godt napp. Det blir tilbake hit senere i vår. Kanskje ta med Ally da?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.