onsdag 30. mars 2016

Fine timer i Sveio i dag


Med finværet som kom i dag var det greit å kunne gå tidlig fra jobb. Før klokka var ett var jeg ved ørretvannet i Sveio. Så og si vindstille.

Fint i Sveio i dag

Jeg var her sist for to uker siden da jeg tok de første ørretene for sesongen. I dag var det ikke samme bettet, men det ble til slutt fire på land. Ingen store og alle ble i dag også havørnmat, som sist. Hadde hele tre ørner over meg i dag da jeg forlot vannet.

En av ørretene har tatt lillauren i 7g

Det jeg noterte meg i dag var at det var mer liv i overflaten enn sist. Flere fisker var oppe og tok fjærmyggen som klekket i sola. Jeg hadde ikke mye kjenning på fluestanga, forsøkte en periode med montananymfa som sist gang gav resultat.

Ingen var interessert i den svarte møresilda i dag

Heller ikke den svarte møresilda på haspelstanga var fisken interessert i i dag. Ørretene som tok i dag tok 7g lillauren i kobber og grønn Aura Flake 7g.

Satser på fisketur til helga igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.