fredag 11. mars 2016

Bruk gummi!


Det er ikke all fisk jeg får som havner i panna, faktisk et fåtall. Derfor forsøker jeg å behandle fisken som biter på så skånsomt som mulig slik at de fleste kan få svømme videre. Jeg bruker gummi!

Her snakker vi selvsagt om håv med gumminett. Endelig fikk jeg i hus også en teleskophåv med gumminett. Den blir med til Sørlandet i påsken.

Har noen sesonger benyttet en liten trehåv med gumminett, men langs sjøen og på svabergene er den i korteste laget. I ferskvann, langs land og i kano har den lille trehåven med gumminett alltid vært med. Også der vading inngår har den holdt.

Trehåven med gumminett er mest brukt i ferskvann

Frode, på Salar Sportsfiske som sponser bloggen, leverte meg ny teleskophåv i dag. En håv fra Sølvkroken. Den vil gi eventuelle sjøørreter på Sørlandet i påsken en skånsom behandling. Gir bedre samvittighet, uten tvil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.