lørdag 26. desember 2015

Snøreskifte


Disse første romjulsdagene benyttes til å kikke over fiskeutstyret og bytte ut det som er slitt. Også snørene på haspelsnellene jeg bruker mest er byttet nå. Mer enn ett år siden sist.

Det var tid for å bytte snørene, slitt og etterhvert litt for korte. Etter sommeren snudde jeg de også, så de er slitt fra begge ender for å si det slik.

Jeg har brukt dette snøremerket i over to år nå og er svært fornøyd. Et knallbra multifilamentsnøre som jeg har nevnt her på bloggen tidligere. Jeg har gått ned en liten dimensjon nå og har satt på snøre i tykkelse 0,109 mm. Tidligere har jeg stort sett benyttet 0,12 mm.

Det er Salar Sportsfiske som sponser meg med dette snøret. Jeg har tidligere brukt både Fireline, PowerPro og Nanofil -snører, men dette fra FINS er et like godt alternativ tør jeg å påstå. Jeg har som sagt brukt det i mer enn to år nå og fortsetter med dette også kommende sesong. Bruker snøret både etter sjøørreten og til fjellfisket.

På bildet ovenfor er snøret påsatt både 1000-snella og 2500-snella jeg benytter mest til mitt fiske.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.