fredag 18. september 2015

Med over 50 8.-klassinger på fisketur


I dag hadde jeg med meg de to klassen mine i naturfag bort til nærvannet vårt på fisketur. Det blåste friskt, men vi slapp unna regnet heldigvis.


Jeg er tilbake på 8. trinn igjen denne høsten og det er økologi på pensum i naturfag. Kunne vi bare fått en fisk så hadde vi fått en fin nærkontakt med økosystemet vi har i nærvannet vårt.


Neida, selv med over 50 kjekke elever som prøvde fiskestengene jeg hadde med, noen hadde også med egne, så var ikke fisken i bett i dag. Noen hadde riktignok napp og noen mistet fisk, men opp ville de ikke. Det var dumt, for da kunne vi jo kikket inni fisken. Det hadde vært spennende.


Noen av ungdommene trodde ikke på lærer'n om at det er fisk i dette vannet, men det er det altså. Sjekk disse linkene her til tidligere blogginnlegg fra nærvannet vårt:

80 stk på fisketur
Matte eller fisketur?
Årets første fisketur med valgfag friluftsliv
Endelig i gang igjen
Fiskekonkurranse

Her er flere bilder fra naturfagstimene i dag. Klikk på bildene for større versjon:








God helg!

2 kommentarer:

Aud sa...

Ja, ja, de lærte i alle fall noe. Om fisking og tålmodighet kanskje :-)

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Tålmodighet er ikke dumt å lære :)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.