torsdag 23. april 2015

Fiskeutstyr og ny stang


Det er kommet ny stang i hus, flere sluker og annet forbruks fiskeutstyr. Har begynt hamstringen før sommerturene.

Det er Salar Sportsfiske som leverer alt essensielt fiskeutstyr jeg har behov for gjennom sesongen. I dag var jeg innom butikken og tok ut en ny stang som blir stang nr 2 på tur i sommer. Jeg har vært utrolig fornøyd med Speedmasterstanga jeg har benyttet det siste halvannet året, en 10' 7-21g. Den har virkelig svart til forventningene og fin fisk er tatt på den. Den blir nr 1 denne sommeren også.

Stanga jeg tok ut i dag er en ni foter med slukvekt på 3-14g. Hos Frode på Salar testet vi om vi fikk både 9-foteren og 10-foteren i samme tube. Det gikk smertefritt. Det er derfor mulig jeg benytter tuben på turene framover som "krever" to stenger med. Jeg har ikke vært så nøye på dette tidligere å beskytte stengene så mye, men jeg har gjort meg noen tanker om marerittet som kan oppstå.

Slukbeholdningen styrkes også nå på våren fram mot langturene. Legg merke til slukene fra Sølvkroken her. Jeg drar ikke på tur uten Aura Flake og Spesial. Nye farger på gode, gamle Møresilda er også i butikken til Frode. De selger som bare det fortalte han. Møresilda er alltid med på tur også. Jeg må prøve disse nye.

Som nevnt flere ganger tidligere her på bloggen så bruker jeg enkeltkroker på slukene mine. Ny ladning også med slike i dag, samt svivler med hemper. Jeg bruker de sorte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.