onsdag 17. desember 2014

Finner du fram - på bloggen?


700 innlegg er skrevet på bloggen her til nå. De fleste håper jeg er lesverdige. Problemet er kanskje å finne fram til alle?

Jeg har med vilje unngått for mange endringer på bloggen de årene jeg har holdt på. Endringer er ikke alltid til det beste, er min erfaring, og jeg sverger til det enkle. Likevel opplever kanskje noen det vanskelig å finne fram her? Derfor kanskje greit å si litt om hvordan man kan lete seg fram til tidligere innlegg. Det finnes nemlig mange godbiter her på bloggen, i mine øyne, som nok ikke er synlig med det første.

På høyre side på bloggen, på alle sider, finnes et søkefelt. Dette fungerer godt synes jeg. Et relevant søkeord vil gi treff på innlegg der dette forekommer.

Bloggarkivet inneholder alle innlegg som er skrevet på bloggen. Her ligger de i kronologisk rekkefølge med siste innlegget øverst. Man kan gå inn på år og måned å finne innleggene skrevet da. Bloggarkivet finnes litt nede på høyre side på bloggen, under annonsørene/sponsorene.

Rett ovenfor bloggarkivet finnes en lenke til Fjellforums interaktive kart hvor jeg har markert mange av mine fineste turer på dette. Disse markeringen er lenker tilbake til turbeskrivelsene her på bloggen.

Under bloggarkivet, merket, Populære innlegg, finnes de 10 mest leste blogginnleggene siste 30 dager. Disse gir en pekepinn på hva som er mest i skuddet på bloggen for tiden.

De aller fleste innlegg som er skrevet på bloggen er "tagget", eller på norsk, gitt en "etikett" eller flere. Disse angir emnet, eller emnene som omtales i innlegget. Alle etikettene som brukes på bloggen finnes alfabetisk i listen under Etiketter på høyre side. Klikk på en av disse og du vil få opp alle blogginnlegg tagget med denne etiketten.

Under annonsørenes reklamebannere og helt til høyre på bloggen, finnes en mengde små bilder nedover. Disse er lenker til innlegg på bloggen som omhandler fine, og litt lengre turer jeg har hatt så lenge bloggen har eksistert. Overskriften over disse små bildene angir geografisk område turen gikk i.

Lenger nede på høyresiden finnes også en liste over nettsteder jeg ofte er innom, som har relevant innhold jeg er interessert i. Under denne listen igjen, finnes den såkalte "bloggrullen", eller Min bloggliste som jeg kaller denne. Her er det lenker til siste innlegg på blogger som jeg leser. For å ha lenke i denne "rullen" må disse bloggene ha en lenke til min blogg, på samme måte eller lignende, som gjenytelse.

Helt nede, under småbildene på høyresiden, finnes noen lenker til samarbeidspartnere og/eller ting jeg støtter og sysler med til enhver tid. Her også en lenke til min twitterkonto, hvis du vil følge meg der.

For en tid tilbake opprettet jeg en Facebookside i forbindelse med denne bloggen. Der kan man nå få litt annet stoff som er relevant til bloggen og mitt turliv eller kanskje litt ekstramateriale som ikke publiseres her på bloggen. Men, når det er sagt så er bloggen her prioritert med tanke på innhold.

Ønsker du kontakt med meg per mail så finner du kontaktinfo bak profilbildet under headeren øverst til høyre. Ta også gjerne kontakt via FB-siden nevnt ovenfor hvis det er enklere for deg. Jeg svarer så snart jeg har mulighet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.