lørdag 29. november 2014

Siste fisketur


Trolig var det sesongens siste fisketur med haspelstanga i ferskvann i morges. Småkjølig i lufta og en kald trekk fra øst. Likevel ikke kaldere enn sist helg på samme plass.

Jeg var litt tidligere ute i dag, på plass før sola sto opp. I dag var det dødt på plassen jeg fant røyene sist helg. Kanskje er det over nå?


Jeg hadde likevel en kjenning på spinner og en fisk som satt på noen sekunder på sluk. Om det var røye eller ørret kunne jeg ikke se. Den datt av noen meter fra land. Noen størrelse på den var det dog ikke å snakke om.

Det holdt med et par små timers fiske. Da ble vintersporten på skjermen hjemme i stua for fristende. Skulle isen legge seg her i vinter så blir det tilbake hit med isboret, hvis ikke blir det ikke retur før nærmere april regner jeg med.

Gjennom den mørkeste perioden de kommende ukene nå så blir det nok mest jakt etter sjøørreten i fjordene antar jeg. Det er finfin tidtrøyte fram til våren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.