mandag 21. juli 2014

Teaser Vätsärin erämaa-alue


En smakebit fra 14-dagersturen min i Vätsäri ødemarksområde i Finland som nylig er avsluttet. Bildet øverst her er faktisk fra i dag morges på vei over Sollomuslompolo.

Overskriften på innlegget er for mine finske venner jeg traff på turen. En virkelig flott tur, men slitsom også, for ikke snakke om varmen siste dagen. Nakke og rygg verker. Derfor er turen nå satt sørover igjen. Jeg står over en siste tur på Finnmarksvidda. Kroppen trenger litt hvile etter over 40 kanobæringer. Jeg satser på en ukes fjelltur i hjemlige fjelltrakter i stedet. Blir stas det også. Uten kano vel og merke!

Her noen flere smakebiter fra Vätsäri. Et fyldigere innlegg med flere bilder kommer i august. Stay tuned!

PS! Klikk på bildene for å se de større.

 Rundt 5 kilos gjedde fra Kivijärvi

 Middagen, kveldsmaten og nattmaten er reddet i Suolisjärvi

Kokfæsk fra Suolisjärvi i bålgryta

 På Enaresjøen

Leir på øy på Enaresjøen sør for Vironiemi

Truende skyer sett fra Katoslompola

Ballasten må fram i en Ally på Surnujärvi

 På ørretjakt i Taimenlammet

Perkele så tungt!

5 kommentarer:

Jill Kristin Ø.Remme sa...

Det så ut som en skikkelig flott tur!!

johnsen sa...

Fine fisken....

siljefjell sa...

Gleder meg til fortsettelsen! Så ut som en kjempe tur :)

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Takk for hyggelige kommentarer! Mer fra turen kommer om ikke så altfor lenge! :)

Anonym sa...

Woohoo gleder meg til full rapport fra hele sommeren din :)

Martin Hansen-Just

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.