søndag 23. mars 2014

Tidlig ut i dag også


Igjen tidlig opp, selv på en søndag. Jeg liker det best slik, å starte tidlig ut. Da hender det ofte at jeg får med meg litt spennende dyreliv som senere på dagen gjemmer seg.

Mye andefugler i dag som også trosset den kalde morgenen med sørvestlig bris og haglbyger på det verste. Det var godt å ha på nyjakka da og kunne krype inn i den.


Det var i starten at det var noe bett i fisken. Mange kjenninger og etter hvert to på land. Artig å få fisk på den modifiserte lillauren (bilde øverst). De to på land i dag var begge rundt 4 hekto store. Begge fikk svømme ut igjen i vannet.

Ørret på møresild i 10g


Den siste timen var det mer eller mindre dødt. Sola brøyt også mer og mer i gjennom og temperaturen steg noen grader med den. Kanskje var det det som gjorde at bettet avtok? Fin tur var det i allefall til dette vannet øst for Haugesund.



Nå meldes det et høytrykk med kurs for min landsdel. Skal bli fint med sammenhengende soldager. Kanskje kan jeg få Ally på vannet neste helg også? Det har jeg i såfall sett fram til lenge nå. Våren er her!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.