lørdag 18. januar 2014

Kvalen i Haugesund


Tur til Kvalen i ettermiddag. Muligheter for en fin solnedgang kanskje? Neida, det ble det ikke. Noen bilder ble det likevel.

Stiv kuling fra øst-sørøst i ryggen på vei utover dette kjente og karakteristiske neset i Haugesund, et par små kilometer nord for sentrum og litt nordvest for Haraldsstøtta. Kvalen heter neset og har nok navnet av den lange formen.

Det er ikke lange biten å gå fra Kvalsvik hvor jeg startet. Fem-sekshundre meter kanskje. Kaldt var det. Den er nemlig iskald den vinden som kommer feiende sørøstfra i disse dager. Greit å ha den i ryggen utover. Det gjaldt å holde fast på lue og hansker. De ville blåst rett til havs mot Røvær skulle jeg miste de.


Jeg regner det som nesten umulig å ta et bilde av dette motivet som aldri er tatt før. Det må jo sikkert finnes tusenvis av bilder herfra. Kvalen og fyret er et av de mest fotograferte motivene i Haugesund regner jeg med. Det var i grunnen et ganske fint lys i ettermiddag til tross for manglende solnedgang.

Klikk på bildene for større versjon. Høyreklikk og åpne i nytt vindu for størst versjon.

3 kommentarer:

Eikeli10 sa...

Bjarne, sikkert overflødig siden du får mange tilbakemeldinger, men jeg følger bloggen tett, og synes den er inspirerende. Håper du fortsetter med skriving og bildetaking. Mvh http://eikeli10.blogspot.no/

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Takk for det Kjell Ove! Fin blogg du også har der! :)

moroglillemann sa...

Skjønner godt at det fyret er mykje fotografert, er en fin plass :)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.