fredag 14. juni 2013

Nikon oppgradering


Hva skulle vi gjort uten feriepengene? Jeg brukte noen høvdinger i dag til en oppgradering av kamera. Den gamle, trofaste Nikon D70s'n er pensjonert. Den har gitt meg flere titusen eksponeringer og flere blinkskudd pryder veggene i kåken. Nesten litt trist.

I dag kom arvtakeren i hus. Et Nikon D7100. Det har fått god omtale rundt omkring ser jeg. Jeg ser også fine resultater av forgjengeren rundt forbi. At kamerahuset også er såkalt værbestandig teller. Jeg skal jo være mye ute med det. Optikken jeg har etter D70s'n vil gjøre nytten denne sesongen. Jeg kjører et 18-70mm objektiv på tur. Til makro som jeg liker å sysle med, er 60millimeter'n fantastisk.

Nå er to batterier til lading. Så får jeg sette meg inn i fjernkontrollen som jeg også kjøpte med.

Det ER moro med nytt kamera!

2 kommentarer:

ArildH sa...

Gratulerer med nytt kamera, har det samme selv og er meget fornøyd :-)

Arild

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Takk for det, Arild! :)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.