onsdag 23. januar 2013

Vinterens vakreste eventyr



Det er ikke lenge til. Lørdag 9. mars er det igjen klart for Europas lengste hundeløp, Finnmarksløpet. Jeg er ingen hundemann eller hundekjører for den del. Det jeg likevel kan skryte på meg når det gjelder dette er at jeg har stått bak på hundeslede et par ganger bl.a. en gang hos legendariske Sven Engholm og en gang en liten tur oppover Altaelva med Roger Dahl i sleden. Det var virkelig moro. I 1991 jobbet jeg forresten som frivillig et døgn eller to på sjekkpunkt Jotka. Slitsomt mens det varte, men gøy.

Videoen ovenfor oppdaget jeg i dag på nett. Fengende nyversjon av Ivar Thommassens hyllest til Finnmarksløpet.

1 kommentar:

Anita sa...

åhh såå gøy!!!Jeg har kjørt hundeslede og!!Kjempeartigt!!Takk for en fin video!!Den skal eg bruke på min you tube kanal:))

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.