onsdag 15. august 2012

Turmiks


Jeg fant denne Polly-posen på nærbutikken min i sommer. "Nyhet" stod det på posen. Jeg har tidligere nevnt her i bloggen at jeg ikke har hatt så veldig sansen for nøtter og slikt som turkost. Jeg tok likevel med meg denne posen til fjells på en tur tidligere i sommer, som ekstra turenergi. Det så fristende ut med bærene som fantes i miksen, nemlig tranebær.

Ble virkelig positivt overrasket over hvor god denne miksen var. Peanøtter, rosiner, cashewnøtter og deilige tranebær. Fant ikke denne igjen i dag da jeg var innom nærbutikken. Finner den heller ikke på sidene til KiMs som er produsent. Der finnes noe tilsvarende, men ikke med de deilige tranebærene jeg likte så godt. Jeg får kikke litt rundt og se om jeg finner den igjen i en butikk.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Er polly som er produsenten da :D

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

I dag er det KiMs som produserer Polly-produkter. Polly ble kjøpt opp av KiMs på nittitallet.

:)

Anonym sa...

Lager alltid en pose "dunder" til lengre turer, etter tips fra friluftslivlæreren. bland peanøtter, rosiner og biter av Freia melkesjokolade (den som virker oplivende og bidrager til at bevare sindets munterhet ...). Kjekk å ha i nærheten for en neve når behovet melder seg.

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.