tirsdag 12. juni 2012

Ikke mange ukene igjen

















...og feriepengene har fått bein å løpe på. Det er jo i og for seg greit da innkjøpene idag skal brukes i ferien. Da er det ikke så ille, selv om hundrelappene satt løst i en større sportsbutikk i dag.

I tillegg fikk jeg kjøpt inn gassbokser som skal kunne dekke turene i juli, samt en enkel kanotralle som kanskje ikke er den mest holdbare, men bør fungere greit noen kilometer i sommer på grusvei.

Innkjøp også av 3 vanntette pakkposer av typen Sea to Summit Ultra-Sil Dry Sack 8, 13 og 20 liter, samt en Mackenzie Dry Sack på 20 liter av et litt tyngre materiale. Billigere dog.

En halv måneds Real Turmat-rasjoner skal kunne holde sulten unna hvis fisket slår feil på langturene i sommer.

Joda, det nærmer seg nå.


3 kommentarer:

Marianne sa...

Godt å se at det er flere som svir av alle pengene sine på sportsbutikker..Vi har Norges største XXL her hos oss, så der er vi alt for ofte! De posene så geniale ut da, skal ha meg noen sånne jeg og. Er de så 100% at man kan stole på å legge fotoapparat i de?

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Pakkposene skal være 100% vanntette så lenge de blir lukket forsvarlig, på riktig måte. Det jeg håper å finne ut av i sommer er slitestyrken. Den er jeg spent på særlig med tanke på prisen.

:)

Marianne sa...

Jeg kjøpte mckenzie i dag..de hadde 8 liters sekk til 99 kr, istede for 299 på XXL. Ikke så galt..Den skal i første omgang brukes til kameraet mitt, så det garantert ikke blir vått på tur i sommer.

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.