søndag 29. januar 2012

Feil sluk!

1,6kg ørret fra Hardangervidda tatt på Seatrout Spoon

Shame on me! Jeg oppdaget at jeg feilaktig har kalt denne svarte sluken for Morild her i bloggen. Sluken jeg tok de tre største ørretene på Hardangervidda i sommer var altså ikke en svart morild sjøørretsluk, men en sluk fra Guideline, nemlig Seatrout Spoon. Som man ser har jeg fjernet den bustete halen og gitt sluken en liten flekk rød lakk. Jeg har alltid tro på litt rødt til ørreten.

Jeg har ved flere anledninger erfart at svarte sluker kan fiske godt, kanskje spesielt til fjells. Jeg drar aldri på tur etter ørret uten svart sluk i skrinet. Denne fra Guideline har en svært livlig gange i vannet sammenlignet med f.eks. lillauren. Man oppnår også god kastelengde. 12g veier sluken. Den er svart på begge sider med litt glitter i lakken.

Guideline Seatrout Spoon 12g

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.