lørdag 3. september 2011

Våt retrett II

Har vært uheldig med været her oppe tidligere i sommer, så også nå. Det ble med én natt i de vestre (ytre) Etnefjellene. Restene etter orkanen Irene jaget meg ned fra fjellet igjen i morges. Ble lite søvn i natt med kuling i kastene som rev og slet i teltet og kraftige regnbyger som hamret på teltduken. Teltet sto godt i allefall. Det ble en liten times fiske i går kveld før fotballkampen på radio'n. Hadde på en fin middagsørret i 10 sekunder før den takket nei. Ellers kun ett napp. Det var vått og kaldt å fiske, men ellers en fin tur i høstlige nærfjell som dette jo er.

Teltet på et nes

Høsten farger landskapet her opp nå

Vått!

4 kommentarer:

kof sa...

Tips til bedret søvn når det rusker i teltet: øreplugger! Genialt... ;-)

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Jepp, jeg hadde det med meg også, men tok ikke sjansen på å bruke de. Ville være klar skulle en bardun ryke e.l. og dermed kunne hindre stangbrekk igjen.

:)

Stein Myhre sa...

Det får være fattigmanns trøst at det er like vått her på det indre av Østlandet. Har aldri opplevd fjellet og skogen så våt. Nå må september snart komme med godvær.

Kai Edvard - naturligvis! sa...

Hei Bjarne
Noen uker siden jeg har vært innom blogger med kommentarer.Har nå lest dine siste innlegg og jeg vil si at her er det mye spennende lesning.
Mvh. Kai Edvard

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.