søndag 8. mai 2011

Fisk til far


Var på plass rundt halv sju. Må helt tilbake til slutten av 80-tallet sist jeg var her ved dette vannet. Nå stod jeg på nøyaktig samme sted som jeg tok en fin halvkilos på flue sist jeg var her, for over 20 år siden. Frisk bris i kastene fungerer dårlig med fluefiske, men den første timen ble likevel fluestanga forsøkt. Det var litt i le for vindkastene der jeg stod. Ingen vak å se og valget falt derfor på ei nymfe med gullhode. Nada.

Slukstanga ble montert og en liten lillaure 7g påmontert. Ikke mange kastene etterpå var det hogg. En halvkilos fløy en halvmeter over vannflaten, tjue meter der ute. Skikkelig kondisjon! Etter litt fikk jeg den mot håven, men så dro den av bare en meter fra håven. To kast etter var det en tilsvarende på. Flere utras, sprek fisk, så fikk jeg den i håven. Sluken satt langt ned i svelget. Da ble det fisk med hjem til far som han hadde etterspurt. 35cm og nøyaktig 500g gir en kondisjonsfaktor på nesten 1,2. Det er bra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.