søndag 6. juni 2010

Havørn, hubro og vårmarihånd

...men, ingen fisk. Gjør ingenting det. Strålende morgen på Fosen (Karmøy) i dag. Måtte forsøke sluken i et vann der. Må tilbake til sluttten av åttitallet sist jeg fisket i dette vannet. Da fikk jeg fin ørret der. Skal visstnok finnes ennå, men jeg traff ikke på den.

Det eneste jeg så av fisk var mye stingsild som gikk langs land. De virket lite sky, mulig et tegn på lite ørret i vannet kanskje? Til høyre på bildet ovenfor fant jeg orkideen Vårmarihånd. Den har en særegen lukt, lukter litt piss egentlig. I krattet midt på bildet ovenfor, på andre siden av vannet, sitter en hubro. Jeg så den lande der i det jeg kom ned til vannet. En havørn sirklet høyt over meg en periode mens jeg fisket. Litt villmarks-feeling får man selv om man befinner seg like ved sivilisasjonen som her på Fosen.
Vårmarihånd (Orchis mascula)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.